|
Czy jestem człowiekiem ekologicznym?
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3531 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przedstawiam konspekt przyrody w klasie IV uwzględniający treści ścieżki ekologicznej.Na lekcji uczniowie rysują portret "człowieka ekologicznego" jest to portret nieco inny od tego, który dzieci znają.
Konspekt lekcji przyrody w kl. IV Opracowała: mgr inż. Zofia Stala Temat lekcji: Czy jestem człowiekiem ekologicznym?Cel ogólny:-stworzenie portretu „człowieka ekologicznego”. Cele operacyjne: Uczeń:
- rozumie na czym polega ekologiczny tryb życia,
- rozróżnia czynności sprzyjające postawom ekologicznym
- poznaje swoje zalety i wady, analizuje własne postępowanie,
- aktywnie pracuje w grupie,
- potrafi dobrze się komunikować.
Metody i formy pracy:burza mózgów, pogadanka, praca w grupach. Środki dydaktyczne:plansza na tablicę ze schematem człowieka, arkusze papieru, mazaki, koperty z paskami zawierające zdania określające cechy, czynności, zachowanie, postępowanie człowieka, klej. Tok lekcji:Faza przygotowawcza.
- Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji dotyczących podstawowych pojęć ekologicznych.
- Podział klasy na 4 osobowe grupy.
- Metodą burzy mózgów dochodzimy do wyjaśnienia pojęcia „ekologiczny tryb życia”
- Podanie tematu i uświadomienie celów lekcji.
Faza realizacyjna.
- Uczniowie wymieniają czynności, które wykonują codziennie- w czasie krótkiej pogadanki dochodzą do wniosku, że wykonując te czynności przyczyniają się do pogarszania stanu środowiska.
- Rozdanie arkuszy papieru i kopert zawierających paski z cechami człowieka ekologicznego(załącznik nr1).
- Uczniowie na papierze rysują schemat człowieka, a następnie w wybranych miejscach przyklejają zdania.
- Prezentacja efektów pracy grupy przez liderów.
- Po przeanalizowaniu określonej cechy człowieka ustalamy z uczniami w którym miejscu schematu planszy należało przykleić zdanie(na tablicy wpisujemy tylko numery zdań).
- Za każde poprawnie umieszczone zdanie grupa liczy sobie po 1 pkt. Grupa, która zdobędzie najwięcej punktów, otrzymuje tytuł „człekoekologa”.
Faza podsumowująca.
- Utrwalenie zdobytych wiadomości.
- Odczytanie zdania (z sylab)umieszczonego w rozsypance (załącznik nr2).Zapisanie zdania w zeszycie i złożenie przez uczniów podpisu.
- Ocena aktywności uczniów.
Załącznik nr1
CECHY CZŁOWIEKA EKOLOGICZNEGO
- Jestem czysty.
- Dbam o higienę osobistą.
- Codziennie myję zęby i uszy.
- Często się kąpię.
- Codziennie zakładam czystą bieliznę.
- Codziennie zakładam czyste skarpetki.
- Mam zawsze czyste i krótkie paznokcie.
- Dbam o czystość butów.
- Codziennie jem śniadanie, owoce, warzywa i piję mleko.
- Zdrowo się odżywiam.
- Dbam o estetyczny, czysty strój.
- Jestem grzeczny(a): mówię proszę, dziękuję przepraszam, dzień dobry.
- Często się uśmiecham.
- Pomagam słabszym i starszym.
- Jestem koleżeński.
- Nie używam wulgarnych słów.
- Zajmuję się sportem.
- Przygotowuję się do lekcji- unikam stresu.
- Dbam o ptaki i zwierzęta.
- Nie niszczę zieleni.
- Śmieci wyrzucam do kosza.
- Sprzątam swój pokój.
- Nie palę papierosów.
- Nie pije alkoholu.
- Dokarmiam ptaki i zwierzęta zimą.
Załącznik nr.2
Chcę lo żyć gicz e nie. ko
( Chcę żyć ekologicznie.)
Podpis ucznia:
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|